Operational Excellence en Lean Management Professionals
Bij operational excellence gaat het van oudsher om uw strategische keuze voor uw klantpropositie. Vanuit het theoretisch kader is operational excellence één van de drie klantwaarde proposities. de strategische keuze werd gemaakt om de organisatie gefocust te krijgen op één hoofddoel, waarbij de andere proposities natuurlijk wel in het oog werden gehouden. De traditionele proposities, bezien vanuit het klantperspectief zijn:
Het zo kostenefficiënt tot stand brengen van de productie, de zorgverlening en/of de dienstverlening staat in deze strategische keuze dus centraal. Overigens is ook hierbij de klantwens wel leidend!
Uw uitdagingen worden groter en wisselen steeds vaker. Uw klanten raken steeds beter (internet) geïnformeerd over innovaties, over leveringscondities en over prijzen. Uw wereld wordt met de dag, ook voor uw klanten, transparanter. Het gaat nog steeds om het voortdurend streven naar lagere kosten en een hogere efficiëntie, maar tegelijk ook om een grotere flexibiliteit en snelheid van uw productiesystemen (goederen en/of diensten). Daarmee kunt u vervolgens inspelen op de veelvuldige veranderingen in de markt. Ook het doel van uw operational excellence uitvoering is niet veranderd: Het maximaliseren van uw operationele winst.
Maar er zijn in de opvatting van Lean Management Professionals wel doelen bijgekomen in een moderne operational excellence organisatie. Samenvattend gaat het om: Efficiëntie, Productiviteit, Snelheid, Betrouwbaarheid en Flexibiliteit van uw voortbrengingssystemen. Om het continu verbeteren van uw processen. En daarmee komt Operational Excellence dicht bij organisatie-filosofieën als Lean Management / Lean Manufacturing
Door voorgaande aanpak van Operational Excellence toe te passen beïnvloedt u uw operationele winst, die wordt hoger. U beïnvloedt de doorlooptijden van uw processen, die worden korter. En u beïnvloedt de productiviteit en leverbetrouwbaarheid van uw operatie, die worden hoger. Belangrijk bij het hele proces: Zorgvuldige begeleiding van u en uw medewerkers voor wat betreft de “zachte” kant, houding en gedrag, cultuurontwikkeling.
Op de hoogte blijven van Lean en Lean Management Professionals?
Meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Copyright © 2019-Lean Management Professionals-alle rechten voorbehouden